Met regelmaat verschijnen er nieuwe producten op de markt. Producten van vernieuwende materialen of met verrassende designs. Maar hoe komt nu zo’n nieuw product als bijvoorbeeld een kraan tot stand? Bij Damixa laten ze de consument meedenken over de ontwikkeling van een kraan.
Ontwikkeling van kraan Bell
De ontwikkeling van de Bell kraan begon in 2014. Damixa nodigde een groep Deense consumenten uit om hun mening te geven over de kraan van de toekomst. Hoe zou deze kraan eruit moeten komen te zien en welke functie zou deze moeten hebben? De wens van de consument was een meer natuurlijk en uitnodigend ogende kraan. De designers bij Damixa vertaalden de uitkomst van de consumenteninbreng naar het uitgangspunt ‘cozy chrome’. Het was een hele uitdaging om een koud en scherp product als een kraan te vertalen naar ronde en zachte vormen. Uiteindelijk resulteerde het hele traject in een zeer aantrekkelijke nieuwe serie kranen met de naam Bell.
Het eindresultaat
De consumentengroep kreeg als eerste het eindresultaat te zien en was aangenaam verrast door de zachte, ronde, belvormige kraan. De gebogen, afgeronde basis geeft het idee dat de kraan een object is dat op het keukenwerkblad of bij de wastafel is geplaatst. Het is net of je het object kunt oppakken om het ergens anders neer te zetten. Daarmee heeft de kraan een uniek, tijdloos ontwerp dat past binnen alle moderne interieurs.
Kranenserie Bell
Voor de keuken is kraan Bell verkrijgbaar in zowel een eenhendel als een tweehendel versie. Beide versies zijn leverbaar met een hoge uitloop of een lagere uitloop. Voor de badkamer is de Bell kraan eveneens verkrijgbaar met twee verschillende uitlopen en met eenhendel of tweehendel bediening. De uitlopen zijn voorzien van Rub-Clean waarmee de kraan heel eenvoudig kalkvrij te houden is. Daarnaast heeft de Bell kraan geïntegreerde ‘groene’ functies zoals de Koude Start en de Eco-Save waarmee je water bespaart, maar niet inlevert op comfort.