Van Hoecke website kreeg een make-over

Van Hoecke is al 50 jaar een trouwe partner voor de meubelindustrie. Vorig jaar hielden ze al hun merken onder de loep. Zodat ze met een vernieuwde merkessentie en huisstijl klaar zijn om de volgende 50 jaar in te gaan. Het vernieuwde Van Hoecke wordt zichtbaar gemaakt bij alle contacten en communicatie. Hun website kon dan ook niet achterblijven. De Van Hoecke website kreeg een make-over mét een volledig vernieuwde webshop.

Een eerste bedoeling van de nieuwe website is uiteraard om de bezoekers op een makkelijke en uitgebreide manier te informeren over het gamma, de oplossingen en diensten die Van Hoecke kan aanbieden. De website kreeg een volledige make-over en de content werd enorm uitgebreid. Van Hoecke wil hun klanten en consumenten inspiratie laten opdoen en ervoor zorgen dat ze snel een passende oplossing vinden voor hun situatie. Via een geavanceerde zoekfunctie vind je snel alle beschikbare informatie, brochures, montagehandleidingen,… van een product terug. 

Van Hoecke website kreeg een make-over

Totale make-over voor webshop

Voor iedereen die geen tijd heeft om overdag een bestelling te plaatsen, is een webshop waarop 24/7 bestellingen kunnen worden doorgeven de ideale oplossing. Om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken, werd het e-commerce platform grondig aangepakt en werden tal van nieuwe functionaliteiten uitgewerkt. Vooral het gebruiksgemak staat daarbij centraal. De beslagproducten zijn op een duidelijke manier gestructureerd en aan de hand van verschillende filters zijn de gewenste producten nog sneller terug te vinden.

Van Hoecke website kreeg een make-over

Alle configuratoren werden overgezet op een volledig nieuw platform. Deze nieuwe software biedt heel wat perspectieven voor de toekomst. Klanten zullen meteen ook merken dat ze heel wat sneller reageren waardoor ze nog minder tijd verliezen bij het online bestellen.

Voortaan is het ook mogelijk om voorgemonteerde TA’OR BOX, LEGRABOX of TANDEMBOX lades en beslagproducten toe te voegen aan dezelfde winkelkar waardoor de klant steeds een duidelijk overzicht op het order weet te behouden.

Veilige webwinkel

De volledig vernieuwde online omgeving voldoet bovendien aan de strengste eisen qua beveiliging. Dit is zichtbaar aan het groene certificaat in de adresbalk. Alle data worden versleuteld zodat bezoekers en klanten zich geen zorgen hoeven te maken over hun gegevens.

Van Hoecke webshop kreeg een make-over

Intensief getest

Voor de lancering van deze nieuwe webomgeving ging Van Hoecke niet over één nacht ijs. Sinds eind mei werd de webshop al intensief getest door een aantal testklanten. “Initieel begonnen we met een testgroep van 8 klanten. Maar deze groep werd stelselmatig uitgebouwd tot ongeveer 70 klanten zodat de website steeds intensiever getest kon worden”, vertelt Dries Tindemans, E-marketeer bij Van Hoecke.

“Op die manier werden er al meer dan 40.000 producten besteld via de nieuwe website. Zo konden we onmiddellijk zien hoe onze webshop werd ervaren in een reële situatie. Met behulp van de feedback van deze testgroep konden we onze website nog beter afstemmen op de noden van onze klanten. En konden we op heel wat punten nog verbeteringen inbouwen”, zegt Dries.

Om de overgang naar en de aanpassing aan de nieuwe website vlot te laten verlopen, koos Van Hoecke er heel bewust voor om over te schakelen in de vakantieperiode. Dus na de traditionele zomerpiekperiode van hun Belgische en Nederlandse klanten. “Daardoor geven we onze klanten de ruimte om de nieuwe functies te leren kennen. En kunnen we ze optimaal ondersteunen bij vragen.”

Meer informatie: Van Hoecke

Speak Your Mind

*